Ταξιδεύοντας με τις μουσικές του κόσμου



Όταν αρχίζει και ανοίγει ο καιρός με πιάνει μια τρελή επιθυμία να ταξιδεύω, ειδικά όταν μπαίνει για τα καλά η άνοιξη, να κατεβαίνω το δρόμο προς την θάλασσα, να κοιτώ τον ήλιο κατάματα και ένα μεγάλο χαμόγελο να σχηματίζετε στο πρόσωπό μου γεμάτο ικανοποίηση.

Ετοιμάζω βιαστικά ένα σακίδιο και μπαίνω στο καράβι. Ο κοντινός και πάντα αγαπημένος μου προορισμός, το Αγκίστρι. Σε 40 λεπτά είμαι εκεί, στέκω και κοιτάζω την παραλία της Δραγονέρας από ψηλά. Το Beach Bar με περιμένει, το ίδιο και η λαχταριστή θάλασσα, που μοιάζει ότι πιο δροσιστικό στο καυτό μεσημέρι.

Γράφει ο Χάρης Ντάκ



Απόγευμα στην Δραγονέρα

Στα αυτιά μου το MP3 παίζει δυνατά το «Cosita Buena» των Orishas. Το 2008 που κυκλοφόρησε το άλμπουμ το είχα ακούσει πάνω από 40.000 φορές! Κάτι τέτοιες στιγμές είναι που η Ethnic - World Music, με εκφράζει απόλυτα.

Ακούω λοιπόν τραγούδια και ήχους από άλλες ηπείρους, από χώρες που πιθανόν να αγνοούμε, ή από χώρες που ονειρεύομαι να επισκεφτώ και μερικές φόρες το κάνω νοητά.

Ανεβαίνω λοιπον στο "μαγικό χαλί" μου και φεύγω για την Αιθιοπία, για να ακούσω τον Mulatu Astatke να ενσωματώνει την jazz με τις παραδοσιακές μελωδίες της πατρίδας του και από 'κει γραμμή για το Μάλι.

Πρέπει να συναντήσω τον Salif Keita, γιατί όταν άκουσα πρώτη φορά το «Yamore» ένιωσα μια γλυκιά ζεστασιά..


Mulatu Astatke


Να μην ξεχάσω και το τυφλό ζευγάρι Amadou et Mariam, που τους άκουσε τυχαία ο Manu Chao και με την βοήθειά του έγιναν γνωστοί σε όλον τον κόσμο!

Με τις μελωδίες της Cesaria Evora φεύγω βιαστικά για Κούβα.


Amadou et Mariam


Cesaria Evora

Θέλω να λικνιστώ σε κουβανέζικους και Latin ρυθμούς, να συναντήσω και τους Orishas. Ανυπομονώ να τους πω για την εμπειρία μου στο Αγκίστρι και την αγαπημένη μου παραλία της Δραγονέρας. Είμαι σίγουρος ότι θα χαμογελάσουν και θα με χτυπήσουν φιλικά στην πλάτη.

Ο δρόμος είναι ανοιχτός! Έλα, πάμε μέχρι την αργεντινή! Δεν είναι μακριά από εδώ! Πρέπει να βρω και τους Gotan Project και αν είμαι τυχερός, μπορεί να δω και κάποιους να χορεύουν Tango.


Orishas




Gotan Project

Μια γρήγορη ματιά στο χάρτη και είμαι στην Ακτή Ελεφαντοστού. Μου είπαν ότι ο Alpha Blondy είναι εκεί πρέσβης των Η.Ε. για την ειρήνη.

Πρέπει να ακούσω προσεκτικά τι έχει να μου πει, παρέα με πολλή Άφρο - Reggae μουσική.


Alpha Blondy

Δεν έχω πολύ χρόνο όμως, γιατί πρέπει να ανεβώ Βαλκάνια. Eίναι εκεί ο Shantel με το τραγούδι που χορεύουμε στα πάρτι, το Disko Partizani.

Eκεί είναι επίσης και οι Boris Kovac και Boban Marcovic. Eίναι και ο O.M.F.O «Our Man From Odessa» με το «Trans Balkan Express». Κάπου εδώ όμως το καράβι σφυρίζει για τελευταία φορά, πρέπει να επιβιβαστώ και να επιστρέψω στην πόλη και την καθημερινότητα.


Shantel


Boban Marcovic

Με ένα κουτάκι μπύρας στο χέρι, άκουσα τις μουσικές του κόσμου και κράτησα σαν φυλαχτό βαθιά στην ψυχή μου όσα μου εκμυστηρεύτηκαν, όσα με συμβούλεψαν όλοι αυτοί οι αξιόλογοι καλλιτέχνες, οι παραδόσεις και η σοφία της κάθε χώρας που ταξίδεψα.

Ίσως με βοηθήσουν να γίνω καλύτερος και σοφότερος, γιατί όλη η γη είναι το σπίτι μας. Για την μουσική και τα ταξίδια δεν υπάρχουν σύνορα και πάντα θα υπάρχει ένας δρόμος, αρκεί να είσαι σε θέση να τον δεις.


Παραλία Χαλικιάδα Αγκίστρι

Τέλος, θα ήθελα να σας πω ότι κάθε Μάιο, στην Οττάβα γίνεται το Φεστιβάλ της Τουλίπας, με χιλιάδες λουλούδια που στέλνει η βασιλική οικογένεια της Ολλανδίας ως ένδειξη ευγνωμοσύνης προς τους Καναδούς που θυσιάστηκαν για την απελευθέρωση της Ολλανδίας από τους Ναζί.



Εμείς φορτίζουμε το mp3 player και βάζουμε πλώρη για νέα ταξίδια, νοητά η αληθινά. Τα φιλιά μου!