Βίλα Λεβίδη: Ο "στοιχειωμένος' πύργος της Παλλήνης με τα 70 δωμάτια
Ένα ζεστό ανοιξιάτικο πρωινό του Μάιου βρεθήκαμε στην Παλλήνη και συγκεκριμένα στον λόφο Λεβιδη, εκεί υπάρχει ένα ένα εντυπωσιακό κτίσμα, ανεκτίμητης αρχιτεκτονικής αξίας, του 1935, που έγινε γνωστό τις προηγούμενες δεκαετίες καθώς εκεί γυριστήκαν αρκετές ταινίες της Finos Films,
Φτάνοντας στην κορυφή του λόφου, αντικρίσαμε τα ερείπια του εντυπωσιακού πύργου που στέκει ακόμα όρθιο κόντρα στον χρόνο και την εγκατάλειψη, σε ένα υπέροχο πευκόφυτο χώρο 70 στρεμμάτων, που δεν θυμίζει σε τίποτα την αίγλη που είχε στο παρελθόν.
Οι πρόσβαση είναι εύκολη, μπαίνοντας από την λεωφόρο Μαραθώνος στην είσοδο της πόλης της Παλλήνης, ο περιβάλλοντας χώρος σε αρκετά σημεία είναι δύσβατος λόγο τις πυκνής βλάστησης των γύρω δέντρων και φυτών, που φυτρώνουν ανεξέλεγκτα.
Το πρώτο πράγμα που συναντάμε είναι η περίφημη κάμαρα, εδώ έχουν γυριστεί αρκετές σκηνές Ελληνικών ταινιών, με πρωταγωνιστές όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ και τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Ο πύργος κατασκευάστηκε από τον κορυφαίο αρχιτέκτονα της εποχής, Κωνσταντίνο Σακελλαρίου και πρωταγωνίστησε σε ταινίες όπως, «Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη», η «Αρχόντισσα και ο Αλήτης», «Δικτάτωρ καλεί Θανάση», «Το λεβεντόπαιδο», κ. α.
Όπως θα διαπιστώσουμε και κατά το οδοιπορικό μας στους χώρους του πύργου η εγκατάλειψη κυριαρχεί καθώς θα συναντήσουμε γκρεμισμένους τοίχους, γκράφιτι, μπάζα και ετοιμόρροπες στέγες.
Ο πύργος προϋπήρχε της βίλας, η οποία κτίστηκε το 1935 που ενώθηκε μαζί του μεσώ της κάμαρας. Από τον τρόπο κατασκευής του μπορούμε να συμπεράνουμε ότι είναι οθωμανικός, με πιθανό χρόνο κατασκευής τον 17ο ή 18ο αιώνα.
Εικάζεται ότι σκοπός του ήταν η εποπτεία της περιοχής, η προστασία των γύρω κτημάτων και ο έλεγχος του δρόμου προς τα Μεσόγεια.
Στο επίπεδο του ισογείου διακρίνεται παράθυρο-άνοιγμα προφανώς ως τυφεκιοθυρίδα.
Προχωρώντας στο χώρο από δεξιά, διαπιστώνουμε να μας παρακολουθεί το μάτι ενός εντυπωσιακού γκράφιτι.
Ακόμα δυο μάτια μπροστά μας στον χώρο του γκαράζ.
Καθώς εισχωρούμε προς την βίλλα μας υποδέχεται μια επιβλητική μορφή.
Οι αχανείς διάδρομοι με τις αμέτρητες πόρτες, αρχίζουν να ξεδιπλώνονται μπροστά μας.
Ενα από τα δεκάδες δωμάτια όπως είναι σήμερα, στα πιο πολλά υπάρχει τζάκι όπως αυτό της παρακάτω φωτογραφίας.
Φτάνοντας στο υπόγειο η ατμόσφαιρα γίνεται βάρια και μια αίσθηση μυστηρίου αρχίζει να μας κατακλύζει, στο τέλος του διάδρομου συναντάμε έναν παράξενο κωδικό αριθμών που δεν καταφέραμε να καταλάβουμε τι αντιπροσωπούσε.
Ένα ακόμα μάτι μας παρακολουθεί, κάνοντας μας να νοιώθουμε ακόμα πιο έντονα την αίσθηση πως κάποια οντότητα είναι μαζί μας, καθόλη την διάρκεια που βρισκόμαστε στους χώρους της βίλλας.
Σε πολλά σημεία υπάρχουν τρύπες που έκαναν επίδοξοι κυνηγοί θησαυρών, ακολουθώντας της φήμες που συνοδεύουν την βίλλα ότι η οικογένεια Λεβίδη έκρυψε εκεί κάποιον αμύθητο θησαυρό.
Στον εξωτερικό χώρο συναντήσαμε και την πισίνα της βίλλας, λέγετε ότι σε αυτήν έπεσε ένα κοριτσάκι και βρήκε ακαριαίο θάνατο.
Αχανείς διάδρομοι που δημιουργούν ατμόσφαιρα παραφυσικού, από την όψη και τα χρώματα που δημιουργεί ο φωτισμός που εισέρχεται απ' έξω.
Η φήμη θέλει αγοραστές την τέως βασιλική οικογένεια, το 1991 ο λόφος πουλήθηκε από την οικογένεια Λεβίδη σε Κυπριακή εταιρεία off-shore.
Η αξιοποίηση της έκτασης δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς ένα τμήμα της είναι χαρακτηρισμένο σαν δασική έκταση.
Οι βανδαλισμοί καθώς και η φωτιά που προκλήθηκε σε χώρους της βίλας, την καθιστούν στην κατάσταση που συναντάμε σήμερα, εκτός από τα γκρεμίσματα που καταφέρνουν επίδοξοι κυνηγοί θησαυρών, καταστροφές έχουν καταφέρει και διάφοροι που προσπαθούν να αφαιρέσουν καλώδια, με σκοπό να τα πουλήσουν, έτσι συναντάμε παντού μπάζα και αρκετά σκουπίδια που αφήνουν εκεί πολίτες που κάνουν την βόλτα τους.
Άποψη από παράθυρο κατεστραμμένου δωματίου, η αρχιτεκτονική είναι σε πολλά σημεία εντυπωσιακή.
Το μεγάλο μαρμάρινο σαλόνι του ορόφου
Οι πρόσβαση είναι εύκολη, μπαίνοντας από την λεωφόρο Μαραθώνος στην είσοδο της πόλης της Παλλήνης, ο περιβάλλοντας χώρος σε αρκετά σημεία είναι δύσβατος λόγο τις πυκνής βλάστησης των γύρω δέντρων και φυτών, που φυτρώνουν ανεξέλεγκτα.
Το πρώτο πράγμα που συναντάμε είναι η περίφημη κάμαρα, εδώ έχουν γυριστεί αρκετές σκηνές Ελληνικών ταινιών, με πρωταγωνιστές όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ και τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Ο πύργος κατασκευάστηκε από τον κορυφαίο αρχιτέκτονα της εποχής, Κωνσταντίνο Σακελλαρίου και πρωταγωνίστησε σε ταινίες όπως, «Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη», η «Αρχόντισσα και ο Αλήτης», «Δικτάτωρ καλεί Θανάση», «Το λεβεντόπαιδο», κ. α.
Όπως θα διαπιστώσουμε και κατά το οδοιπορικό μας στους χώρους του πύργου η εγκατάλειψη κυριαρχεί καθώς θα συναντήσουμε γκρεμισμένους τοίχους, γκράφιτι, μπάζα και ετοιμόρροπες στέγες.
Ο πύργος προϋπήρχε της βίλας, η οποία κτίστηκε το 1935 που ενώθηκε μαζί του μεσώ της κάμαρας. Από τον τρόπο κατασκευής του μπορούμε να συμπεράνουμε ότι είναι οθωμανικός, με πιθανό χρόνο κατασκευής τον 17ο ή 18ο αιώνα.
Εικάζεται ότι σκοπός του ήταν η εποπτεία της περιοχής, η προστασία των γύρω κτημάτων και ο έλεγχος του δρόμου προς τα Μεσόγεια.
Στο επίπεδο του ισογείου διακρίνεται παράθυρο-άνοιγμα προφανώς ως τυφεκιοθυρίδα.
Προχωρώντας στο χώρο από δεξιά, διαπιστώνουμε να μας παρακολουθεί το μάτι ενός εντυπωσιακού γκράφιτι.
Ακόμα δυο μάτια μπροστά μας στον χώρο του γκαράζ.
Καθώς εισχωρούμε προς την βίλλα μας υποδέχεται μια επιβλητική μορφή.
Οι αχανείς διάδρομοι με τις αμέτρητες πόρτες, αρχίζουν να ξεδιπλώνονται μπροστά μας.
Ενα από τα δεκάδες δωμάτια όπως είναι σήμερα, στα πιο πολλά υπάρχει τζάκι όπως αυτό της παρακάτω φωτογραφίας.
Φτάνοντας στο υπόγειο η ατμόσφαιρα γίνεται βάρια και μια αίσθηση μυστηρίου αρχίζει να μας κατακλύζει, στο τέλος του διάδρομου συναντάμε έναν παράξενο κωδικό αριθμών που δεν καταφέραμε να καταλάβουμε τι αντιπροσωπούσε.
Ένα ακόμα μάτι μας παρακολουθεί, κάνοντας μας να νοιώθουμε ακόμα πιο έντονα την αίσθηση πως κάποια οντότητα είναι μαζί μας, καθόλη την διάρκεια που βρισκόμαστε στους χώρους της βίλλας.
Σε πολλά σημεία υπάρχουν τρύπες που έκαναν επίδοξοι κυνηγοί θησαυρών, ακολουθώντας της φήμες που συνοδεύουν την βίλλα ότι η οικογένεια Λεβίδη έκρυψε εκεί κάποιον αμύθητο θησαυρό.
Στον εξωτερικό χώρο συναντήσαμε και την πισίνα της βίλλας, λέγετε ότι σε αυτήν έπεσε ένα κοριτσάκι και βρήκε ακαριαίο θάνατο.
Αχανείς διάδρομοι που δημιουργούν ατμόσφαιρα παραφυσικού, από την όψη και τα χρώματα που δημιουργεί ο φωτισμός που εισέρχεται απ' έξω.
Η φήμη θέλει αγοραστές την τέως βασιλική οικογένεια, το 1991 ο λόφος πουλήθηκε από την οικογένεια Λεβίδη σε Κυπριακή εταιρεία off-shore.
Η αξιοποίηση της έκτασης δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς ένα τμήμα της είναι χαρακτηρισμένο σαν δασική έκταση.
Οι βανδαλισμοί καθώς και η φωτιά που προκλήθηκε σε χώρους της βίλας, την καθιστούν στην κατάσταση που συναντάμε σήμερα, εκτός από τα γκρεμίσματα που καταφέρνουν επίδοξοι κυνηγοί θησαυρών, καταστροφές έχουν καταφέρει και διάφοροι που προσπαθούν να αφαιρέσουν καλώδια, με σκοπό να τα πουλήσουν, έτσι συναντάμε παντού μπάζα και αρκετά σκουπίδια που αφήνουν εκεί πολίτες που κάνουν την βόλτα τους.
Άποψη από παράθυρο κατεστραμμένου δωματίου, η αρχιτεκτονική είναι σε πολλά σημεία εντυπωσιακή.
Το μεγάλο μαρμάρινο σαλόνι του ορόφου
Οι φήμες
Την βίλα καλύπτει ένα πέπλο μυστηρίου, φήμες και αναφορές που ακούγονται για το παρελθόν της που την θέλουν να έχει χρησιμοποιηθεί από τους Γερμανούς κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ως μέρος βασανιστηρίων αντιστασιακών.
Η ιστορία θέλει 150 αντιστασιακούς μαζί με άλλους 50 ήδη φυλακισμένους, να ανεβαίνουν τον λόφο υπό την απειλή των όπλων Γερμανών στρατιωτών και να βασανίζονται φρικτά.
Λένε πως οι Γερμανοί κατακτητές, έδεναν το ένα πόδι των κρατουμένων σε ένα δέντρο και το άλλο σε μία μηχανή, η οποία απομακρύνονταν μέχρι να επέλθει ο φρικαλέος διαμελισμός του σώματος.
Τα άψυχα σώματα τους θάφτηκαν στην ανατολική πλευρά του λόφου, χωρίς όμως να έχουν βρεθεί μέχρι τώρα.
Μία άλλη θεωρία θέλει σατανιστές να διαμένουν εκεί κάποιες νύχτες, όταν υπάρχει πανσέληνος και να πραγματοποιούν τελετές, γεγονός που ίσως επιβεβαιώνουν τα σατανιστικά σύμβολα που είναι διάσπαρτα στη βίλα, η οποία είναι γνωστή στους κύκλους των κυνηγών φαντασμάτων και λάτρεις του παραφυσικού, που επισκέπτονται συχνά τον χώρο για τις έρευνες τους.
Η Διαδρομή προς τον πύργο της Παλλήνης
Στη λεωφόρο Μαραθώνος, αμέσως μετά το φανάρι της διασταύρωσης προς την Αττική οδό, υπάρχει μικρό δρομάκι στα δεξιά που πάει περιμετρικά του λόφου. Ο χώρος είναι μερικώς περιφραγμένος αλλά η είσοδος είναι εύκολη. Χρειάζεται λίγο περπάτημα προς την κορυφή.
Αποστολή- Φωτογραφίες: Χάρης Ντακ
Κωνσταντίνος Διον
Ερεύνα- Επιμέλεια: Χάρης Ντακ
Την βίλα καλύπτει ένα πέπλο μυστηρίου, φήμες και αναφορές που ακούγονται για το παρελθόν της που την θέλουν να έχει χρησιμοποιηθεί από τους Γερμανούς κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ως μέρος βασανιστηρίων αντιστασιακών.
Η ιστορία θέλει 150 αντιστασιακούς μαζί με άλλους 50 ήδη φυλακισμένους, να ανεβαίνουν τον λόφο υπό την απειλή των όπλων Γερμανών στρατιωτών και να βασανίζονται φρικτά.
Λένε πως οι Γερμανοί κατακτητές, έδεναν το ένα πόδι των κρατουμένων σε ένα δέντρο και το άλλο σε μία μηχανή, η οποία απομακρύνονταν μέχρι να επέλθει ο φρικαλέος διαμελισμός του σώματος.
Τα άψυχα σώματα τους θάφτηκαν στην ανατολική πλευρά του λόφου, χωρίς όμως να έχουν βρεθεί μέχρι τώρα.
Μία άλλη θεωρία θέλει σατανιστές να διαμένουν εκεί κάποιες νύχτες, όταν υπάρχει πανσέληνος και να πραγματοποιούν τελετές, γεγονός που ίσως επιβεβαιώνουν τα σατανιστικά σύμβολα που είναι διάσπαρτα στη βίλα, η οποία είναι γνωστή στους κύκλους των κυνηγών φαντασμάτων και λάτρεις του παραφυσικού, που επισκέπτονται συχνά τον χώρο για τις έρευνες τους.
Η Διαδρομή προς τον πύργο της Παλλήνης
Στη λεωφόρο Μαραθώνος, αμέσως μετά το φανάρι της διασταύρωσης προς την Αττική οδό, υπάρχει μικρό δρομάκι στα δεξιά που πάει περιμετρικά του λόφου. Ο χώρος είναι μερικώς περιφραγμένος αλλά η είσοδος είναι εύκολη. Χρειάζεται λίγο περπάτημα προς την κορυφή.
Αποστολή- Φωτογραφίες: Χάρης Ντακ
Κωνσταντίνος Διον
Ερεύνα- Επιμέλεια: Χάρης Ντακ